<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13118948\x26blogName\x3dabout+exotic+cars\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/\x26vt\x3d-2947955740511826778', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Welcome to "About exotic cars". A news- and photoblog about exotic cars, common cars and car experiences.

Friday, December 30, 2005

29 december

Heuj,

Vandaag (29ste) was een behoorlijk natte dag. Ik had er niet op gerekend dat ik een paraplu nodig zou zijn in NY. Vanochtend na een lekker ontbijtje richting de metro genomen en op Times Square genomen. Transfer naar Grand Central genomen en de 6 trein naar Brooklyn Bridge. In een shop bij de BB eerst maar eens een paraplu gekocht om maar niet natter te worden. Gewapend met paraplu richting de BB gelopen, het water kwam inmiddels met bakken uit de lucht en ook de toppen waren niet te zien van de brug in verband met mist. De pedestrian walkway was afgesloten voor voetgangers, reden onbekend. Geen Brooklyn Bridge dus.

Dan maar een leuke wandeling gemaakt door Chinatown en me verbaast over de hoeveelheid rotzooi er verkocht wordt op straat en in de diverse winkeltjes. 9 van de 10 dingen denk ik echt bij: "Wat moet je er in godsnaam mee?". Wandeling was erg leuk en ik heb toch nog wel een aantal leuke dingen gezien maar er was niet veel van mijn gading bij. :) Ik heb uiteraard net als in San Francisco bij een lokale bakkerij voor 1,50 dollar een grote zak fortune cookies gekocht. :) ;) Tevens heb ik voor morgen (30ste) het avondeten ingeslagen: makreel in tomatensaus en bolletjes. :) Tevens ook een pak sinasappelsap aangezien dat 55 cent goedkoper is dan bij het hostel in de supermarkt om de hoek.

Na Chinatown doorgelopen naar Little Italy en lekker staan ruiken aan de grote parmahammen en mijn vingers zitten aflikken bij de geur van de prosciutto-broodjes. Little Italy vond ik verder niet zo spannend eigenlijk, het was niet meer dan een stapel Italiaanse toko's bij elkaar. Er hing niet echt sfeer zoals in Chinatown. :) Via Spring Street helemaal doorgelopen door naar Soho, wat een leuke buurt is dat zeg! Gezellige winkeltjes, leuke mensen en een hele andere sfeer dan in de twee voorgaande buurten. :)

Na Soho de metro gepakt naar Times Square en in een souvenirswinkeltje een badge voor op m'n backpack gekocht. Bij dit winkeltje heb ik ook de t-shirts gezien met de metroletters er op. Niet gekeken naar de prijs en of ze m'n maat hebben. Ik weet btw niet eens welke US-maat ik moet hebben. Ze zagen er wel leuk op btw. :) Vervolgens naar Madame Tussaud's gelopen aangezien ik daar een afspraak had met mijn kamergenoot. Hij was zijn telefoon vergeten en had niet kunnen smsen dat hij al wat eerder was gegaan.

Na het zien van de voorbereidingen van New Years Eve op TS ben ik naar 72nd Str gegaan en heb daar nog even wat eten gekocht voor vanavond. :)

Vanavond heb ik samen met 2 kamergenoten een flinke wandeling gemaakt door Greenwich en ook Washington Square Park enzo. :) Erg leuk, waren ook veel mensen op straat enzo. We hebben de metro teruggepakt van 14th Str en 6th Ave en nog wat zitten praten met een Engelse gozer op de kamer. De nieuwe mensen in de kamer zijn 4 Engelsen uit Leicester die veel kabaal maakten op de gang om 02.30 en rustig waren in de kamer, afgezien van het springen van het bovenste bed op de grond.

Morgen is de Fok!Meet om 14.00 voor de Virgin Megastore op Times Square met Dr_Evil, ChrisJX en Nolius. Ik denk dat we even een Starbucksje gaan pakken enzo. :) Morgen ook de laatste dag dat ik m'n metrokaart kan gebruiken, de 7 daagse kaart is dan voor het laatst. Losse kaartjes zijn nu 1 dollar in plaats van 2 dollar als cadeautje van de MTA. :)

Ajuus en prettig weekend! :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Free counter and web stats