<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13118948\x26blogName\x3dabout+exotic+cars\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/\x26vt\x3d-2947955740511826778', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Welcome to "About exotic cars". A news- and photoblog about exotic cars, common cars and car experiences.

Wednesday, December 28, 2005

Verslagje 27ste december

Mogge,

Gister (dinsdag) was de dag enigszins anders gelopen dan gepland. :) Ik ben begonnen door te metro te pakken naar het zuidelijkste station van de lijn: South Ferry. Aldaar heb ik in het Castle wat niet meer is dan een ronde muur om een boekenwinkeltje een kaartje gehaald voor de ferry. Gelukkig hoefde ik daar niet in de rij te staan. :) Ik moest echter wel bij de security check in de rij staan en dat was een rij van ongeveer 500 meter die alleen maar langer werdt.

Na ongeveer 20 minuten daar in gestaan te hebben kon ik door de check en richting de boot. Het waaide inmiddels behoorlijk hard en het was ook niet echt warm. Ik was mijn sjaal vergeten en dat bleek niet echt slim te zijn. Later zelfs toen we gingen varen en dus op open water kwamen werd het alleen maar kouder. Na ongeveer een kwartiertje varen kwamen we aan op Liberty Island oftewel bij het Vrijheidsbeeld. :) Eenmaal aangekomen eerst maar een beker warme chocolademelk gehaald om enigszins op te warmen. Er waren mensen die serieus al om 09.45 aan de friet, hamburgers en hot dogs zaten. Dat kan ik 's ochtends dus echt niet naar binnen werken......

Je kan niet binnen in het beeld. Dat kan wel maar dan moet je aan land reserveren en dat kost ongeveer 2 dagen. Als je dus op vrijdag er in wil moet je op woensdag reserveren. Geen idee of er extra kosten voor zijn maar veel mensen wisten het niet en vonden het dan ook jammer dat je niet naar boven kon. Na de chocolademelk even naar het grote plein gelopen met een enorme vlag en een schitterende skyline van New York met een timeline van hoe de skyline is opgebouwd, dus wanneer er wat aan gebouwen stond en ook lieten ze zien wat er stond. :) Na dit plein even een rondje om het beeld gelopen, de nodige foto's gemaakt en weer richting de boot naar Ellis Island.

Ellis Island was erg leuk om te zien. Een 10 minuten durende film vertelt je alles over Ellis Island. :) Jammer dat de helft van het eiland is afgesloten anders zou je er een hele mooie en lange wandeling over kunnen maken. :) Oh en er lag vogelstront op het gras....maar sommige mensen zagen dat niet en liepen over dat gras enzo.

Na een tijdje op Ellis Island rondgehangen te hebben de boot teruggepakt naar Battery Park en de metro gepakt naar 42nd Str en Times Square. Vanaf daar gelopen naar de Hudson rivier.

Na 42nd Str helemaal afgelopen te hebben kwam ik uit bij de Hudson rivier alwaar de Circle Line Cruises vertrekken. Ik kan met mijn New York Pass gratis diverse boottochten maken. Ik wilde graag met de speedboot een tripje maken rond Manhattan maar om de een of andere vage reden reed die boot niet meer. Dan maar een stukje verder lopen naar het Intrepid Sea, Air and Space Museum. Dit is een groot vliegdekschip dat men heeft opgengesteld voor het publiek. Binnen in het schip kan je op het lower level rondwandelen en zien wat voor vliegtuigen er zoal gebruikt werden en vertelt men enigszins over de geschiedenis van de USS Intrepid. :) Tevens is er een film van 25 minuten en die heb ik natuurlijk gezien. Film was zeer interessant en indrukwekkend, de hele geschiedenis van de boot wordt verteld. :) Je kon ook nog in een soort van flight simulator maar dat heb ik niet gedaan aangezien dat weer 6$ extra kost. Jaja, je bent Nederlander of niet he? ;) Je kreeg bij dit museum in plaats van een entreekaartje trouwens een bandje net als op diverse evenementen, zo'n bandje die je er alleen met grof geweld weer afkrijgt.

Naast de boot die aan de pier lag was er ook nog een Concorde, je weet wel, dat supersonische vliegtuig. Het is drie jaar geleden overgenomen van British Airways toen besloten was dat het niet meer ging vliegen. De motoren zijn er uitgehaald maar men heeft nog wel 1 motor bewaard. Je kan binnen in het vliegtuig kijken en van halverwege het vliegtuig naar de cockpit lopen. In dat stuk heeft men de stoelen beschermd door er een glazen/plasticen kap overheen te doen zodat je er nog niet in kan zitten. Cockpit zag er ook leuk uit, wat meer functies dan een 747. Vliegtuig op zich was kleiner dan ik had gedacht, had het groter verwacht. :)

Na een bezoek aan het Intrepid museum teruggelopen via 46th, 45th, 44th, 6Ave naar de metro en richting het hostel gegaan aangezien ik het weer behoorlijk begon te voelen in de voeten. ;) Eenmaal in het hostel aangekomen even wat gerust en tegen 20.00 naar de supermarkt gegaan voor het avondeten: een halve kip en een ceasar salad. :) Onderweg bij Starbucks nog even een Frappuccino meegenomen. :)

Tijdens het eten zat er achter mij een ploegje Koreanen en voor mij een ploegje Fransen en Koreanen. Komt zo'n meisje van de voorste groep Koreanen naar de Fransen en vraagt waar ze vandaan kwamen omdat ze zo snel praten. Ze zeggen dat ze uit Frankrijk komen en vertellen wat ze gedaan hebben. De Fransen waren naar het Vrijheidsbeeld geweest, net als mij. Zegt de Koreaanse zo van: " Me too! Wow!" Dus ik zo automatisch: "Me three!" En als klap op de vuurpijl bleek het Koreaanse groepje achter mij ook naar het Vrijheidsbeeld te zijn geweest. Het Koreaanse meisje wordt helemaal gek en zegt: "Wow! That's so cool! We should have gone together!" Ja hoor, je weet ook echt wie waar heen gaat op een dag.

Het was inmiddels een uurtje of 10 en tijd om richting kamer te gaan en de 5 Nederlanders te bekijken hoe ze gingen inpakken en ik heb nog even een leuk gesprek gehad met " The guy from Boston" en de Filippijnse jongen uit California. :) Tevens hebben we ook zitten speculeren wat voor mensen we in onze kamer krijgen aangezien er 5 plekken van de 10 vrij zijn en het hostel volgeboekt zou zijn deze dagen. :)

Verslag van woensdag de 28ste komt nog wel enzo.

Toedels! :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Free counter and web stats