<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13118948\x26blogName\x3dabout+exotic+cars\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/\x26vt\x3d-2947955740511826778', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Welcome to "About exotic cars". A news- and photoblog about exotic cars, common cars and car experiences.

Friday, February 10, 2006

Zondag 5 februari

De zondag stond in het teken van het verhuizen van Base Backpackers naar mijn kamer op Mount Street. Volgens het kaartje zou het ongeveer een kilometer wandelen zijn. Ik had de wekker gezet om 07.00 aangezien ik om 10.00 moest uitchecken. Ik werd echter al wakker om 06.30, dat scheelde dus weer een luid wakker worden van de kamergenoten. Ik was niet de enige die wegging. De Duitse meisjes waren gisteren al vertrokken en daarvoor in de plaats waren een Franse jongen en meisje gekomen, ook zij zouden vandaag vertrekken. Vandaag gingen ook de Canadese meisjes weg. Leendert was tegen een uurtje of zeven wakker en vertelde dat hij nog een bonnetje over had voor een complimentary breakfast. Dat sla ik natuurlijk niet af. Ik heb hem mijn bonnetje gegeven voor een gratis drankje aangezien ik die toch niet meer ging gebruiken. Het ontbijt bestond uit brood met verschillende soorten jam, verschillende soorten cornflakes, vruchtjes, yoghurt en er stond een toaster. Het ontbijt ging er goed in en ik heb lekker veel gehad. Na het ontbijt was het dan toch tijd op de spullen in te pakken. Ik had vrij veel bagage en wist dat ik toch vrij veel moest gaan dumpen voordat ik terugging naar Seoul.

Leendert had nog geen plannen voor de dag en hij was bereid om even mee te lopen naar mijn kamer en zelfs mijn kleine rugzak, die al zwaar was, te dragen. Echt fantastisch, aangezien het alleen waarschijnlijk veel te zwaar was aangezien Wakefield Street behoorlijk steil omhoog loopt en het met 23,6 kilo op de rug dus al zwaar was. Eenmaal bij Mount Terrace Hall werd ik binnengelaten door een Indonesische vrouw die kennelijk ook in MTH zat. Ik ging op zoek naar Ross Cornes, de manager van het gebouw. Er was niks te zien. Na 10 minuten kwam er dan toch iemand naar beneden en het bleek Ross met zijn vrouw Gill te zijn. Na een korte rondleiding door het gebouw en het ontvangen van de sleutel gingen we met de lift naar de zevende verdieping. Mijn kamer was nummer 74 en had een uitzicht over een stukje Albert Park, het ziekenhuis en de heuvels rondom Auckland. Aan de andere kant zag ik de baai met z’n eilanden en blauwe water. Een prima uitzicht dus. Een ander appartementencomplex van AUT, Wellesley Appartments zit aan de overkant. Aan het einde van de straat vind zich aan de ene kant Wakefield Street en aan de andere kant Symonds Street, een grote weg vanwaar ook de bus vertrekt naar de New World supermarkt als het goed is.

De kamer zag er goed uit met een bed met dubbele matras, groot bureau, kledingkast, planken, prikbord en spiegel. Ik denk dat de kamer ongeveer 10m2 is. Op elke verdieping is een koelkastje en een gootsteen. Na alles gedropt en gecheckt te hebben was het tijd om wat rond te gaan lopen door de stad. We hebben de Sky Tower bekeken en gezien hoe mensen er vanaf sprongen aan een kabel en twee geleide kabels. Het is een val van 192 meter in 16 seconden, gaat lekker snel dus. Onderweg kwamen we nog allemaal leuke eettentjes tegen waar je goedkoop kan eten. Tegen half een hebben we afgesproken om half vier weer af te spreken voor de Vodafone winkel om een simkaart te kopen.

Thuis ben ik weer wat gaan werken aan dit verslag, anders schiet dit natuurlijk ook niet op. ’s Middags om half vier kwam ik weer bij de Vodafone winkel waar Leendert al stond te wachten met Greg, die kennelijk ook niet veel te doen had. We liepen wat rond door de stad en kwamen langs een sushi bar waar we voor 5NZ$ een grote partij sushi hebben gekocht. Erg lekker en maagvullend. Zo hadden we toch voor omgerekend een euro of 2,75 wat te eten. Boven op het dakterras van het hostel hebben we de sushi onder het genot van een biertje opgegeten. We kwamen er wel achter dat er drie biertjes verdwenen waren. Tja, het blijft een hostel hè? Ook het bodempje aan chocolademelk wat ik nog had was weg maar daar kan ik me niet druk om maken, het was immers nog maar een bodempje. Vervolgens gingen Greg en Leendert nog wat bier halen bij de slijterij naast het hostel en ben ik richting huis gegaan, het was weer een mooie dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Free counter and web stats