<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13118948\x26blogName\x3dabout+exotic+cars\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/\x26vt\x3d-2947955740511826778', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Welcome to "About exotic cars". A news- and photoblog about exotic cars, common cars and car experiences.

Sunday, March 26, 2006

En weer even wat nieuws...

Goed, even weer een update enzo. Vorige week dus naar Wellesley verhuisd. Alles is goed gegaan en het bevalt tot op heden prima. Ook heb ik wat meer vrijheid qua eten en hoef ik niet op gebonden tijden te eten. Zo kan ik nu mijn avondeten om 5 uur doen maar ook om 9 uur en als ik 's avonds laat nog zin heb in een late night snack dan is dat ook geen probleem. Internet is nog steeds gratis alhoewel we vandaag wel wat last hebben gehad van haperingen en ik las ook ineens een poster dat we er waarschijnlijk voor moeten gaan betalen. Het is 80 dollar per semester = 16 dollar per maand. Als dat vanaf 1 april in gaat betaal ik dus 48 dollar voor internet voor 3 maanden aangezien ik aanneem dat ze niet voor 3 maanden een heel semester gaan rekenen. Of het gaat pas in vanaf volgend semester, dat zou ook wel wat eerlijker zijn. Das nog niet veel. Het is ook onbeperkt en das ook wel lekker.

Vrijdag 7 april ga ik bungyjumpen van de Auckland Harbour Bridge! Dit kost 69 dollar en is 16 dollar goedkoper dan de normale prijs. Dit is een speciale trip voor AUT studenten. Ik had er van gehoord in het begin van het semester toen Beyond Travel aankondigde dat ze dit gingen organiseren. Samen met de Finnen Juha, Ossi en Tuomas gaan we op 7 april dus 43 meter naar beneden springen. Ik heb een mailtje gestuurd naar Kenneth Holt van het ISC met de vraag of hij een mailtje kan sturen naar alle study abroad en exchange students zodat we meer mensen bij elkaar krijgen. Meer mensen = meer vreugd! En het is natuurlijk leuk om iedereen van de brug af te zien springen.

Elke dinsdag is het Pak 'n Save dag. Er gaat dan 's avonds een bus naar de goedkope supermarkt in Mt. Albert, ongeveer 20 minuten rijden. De bus is gratis en brengt je ook weer terug. Het shoppen is relatief goedkoop. Goedkoper dan in de binnenstad. Ik heb voor 60 dollar = 30 euro ingekocht en dit moet dan voor een week zijn. Het was de eerste keer en dan is het altijd duurder aangezien je met bepaalde dingen langer doet dan een week. Zo heb ik van de ham nog maar een paar plakjes gehad en in dit tempo kan ik nog wel drie weken doorgaan. De jam heb ik nog niet eens aangebroken alsmede de cornflakes. Van het vlees heb ik nog 4 pakjes over van de 6.

Normaliter gaan er drie bussen terug, om 8.00, 8.15 en 8.45. De bus van 8.00 was vol en dus pakten we die van 8.15 Om 8.15 stond de 8.00 bus er nog steeds. Er waren namelijk mensen die niet meer pasten op beide bussen. De bus van 8.45 bleek niet te gaan aangezien er een bus tekort was. De bus van 8.00 vertrok uiteindelijk om 8.20. Een snelle rekensom leert dat deze om 9.00 weer terug was. Wij moesten wachten tot 9.00 dat die bus terug was. Erg lullig als je vlees, ice cream en andere houdbare producten hebt.

Tijdens het lange wachten begonnen mensen om me heen spontaan gesprekken met elkaar te voeren. Zo raakte ik al snel aan de praat met een Frans meisje, Franse jongen, Chinese jongen en een Kiwi meisje met Chinese ouders. We zouden mekaars appartement onthouden en gaan nog een keer wat met elkaar drinken. En zo heb je al gauw 4 nieuwe vrienden erbij.

Om 9.20 waren we dan eindelijk weer thuis. Dan begint het wachten aangezien iedereen weer met de liften omhoog moet...

Op school gaat het ook naar wens. Afgelopen vrijdag mijn eerste essay volledig in het Engels afgeleverd. Ik hoop dat het voldoende is. Anders proberen we het bij de volgende essay nog een keer..

Het is hier weer wat levendig. De rust heeft wel wat maar dat er weer wat mensen in het appartement is ook wel aardig. Juha en Tuomas zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag naar Melbourne vertrokken voor een week en komen niet terug tot volgende week zondag. Ze hebben daar een vriend die daar studeert en die gaan ze opzoeken. De Fransoos Ben(oir) is net teruggekomen van een weekendje Cape Reinga. Hij vertelde dat het niet zo geslaagd was aangezien het het hele weekend heeft zitten regenen. Ja, dat is dan weer jammer.

Gisteren na lang twijfelen en wachten tot eindelijk een vliegticket geboekt voor tijdens de mid-semester-break. Ik wilde eerst naar Tonga maar dat was een beetje problematisch aangezien je daar niet veel backpackershostels hebt en die er wel zitten had ik negatieve verhalen over gelezen. Daarna had ik Samoa op het oog. Goedkoop, tropisch en leuk. Toen ik dat wilde boeken was het ticket ineens 200 dollar omhoog gegaan. Ja dat is dan weer een beetje jammer. Daarna ben ik gaan kijken voor een combinatietrip van Melbourne en Sydney aangezien vliegen binnen Australie echt goedkoop is. Helaas kon ik geen multicity trip doen bij Qantas. Bij Air New Zealand kon dat wel maar was het duurder, 700 dollar ongeveer en daar moet het binnenlandse ticket dan nog bij.

Ik betaal nu omgerekend in euro's 276 euro voor een retourtje Sydney. Ik vertrek op 15 april om 18.00 vanuit Auckland en kom lokale tijd om 19.30 aan. Ik meende dat er 2 uur tijdverschil met Sydney was. Op 22 april om 16.20 vlieg ik weer terug naar Auckland en ik kom dan aan om 21.20. Alle vluchten zijn met Qantas. De vluchtduur per enkele reis is 3 uur en ik krijg ook nog te eten tijdens de vlucht. Ik blijf dus een week in Sydney en wil vanuit daar de beroemde Blue Mountains bezoeken. Tevens ook het bekende Bondi Beach. Verder moet ik de Lonely Planet er nog even op naslaan. Accommodatie heb ik nog niet geboekt, dat komt nog wel.

Dit weekend is Remy met de Francoise naar Taupo geweest om te skydiven. Ik kon helaas niet meer vanwege een deadline die ik morgen heb voor een Radio Production assignment.

Gisteravond zijn Sari uit Finland en Amanda uit NZ langsgekomen voor een drankje. Was erg gezellig. Tegen een uur of 1.45 zijn ze weer terug naar Mount Terrace gegaan. Daarna ben ik nog even wat dingen gaan lezen op internet, tv gekeken, muziek geluisterd en tegen half drie ook gaan slapen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Free counter and web stats