<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13118948\x26blogName\x3dabout+exotic+cars\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/\x26vt\x3d-2947955740511826778', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Welcome to "About exotic cars". A news- and photoblog about exotic cars, common cars and car experiences.

Monday, March 13, 2006

Verhuizen!

Ik ga verhuizen! Zaterdag 18 maart ben ik officieel inwoner van Wellesley Apartments. Aanstaande vrijdag krijg ik de sleutel en zal ik al het een en ander verhuizen zodat ik zaterdag niet meer zoveel hoef te doen.

Wellesley ligt in dezelfde straat en is ongeveer 50 meter lopen. Ik kijk er vanuit mijn raam tegenaan. Wellesley heeft alleen maar appartementen en die deel je met 4 andere mensen. Ik ben er nu een paar keer geweest en het ziet er allemaal een stuk beter uit dan hier. Alles is een stuk nieuwer en moderner, er is een grotere community room, er is een grote televisie met dvd speler, een binnenplaats om te socializen, een pingpong tafel en ook niet onbelangrijk is het gratis internet in de kamer.

MTH heeft dat allemaal niet en het gebouw ziet er behoorlijk oud uit van de binnenkant. De vloerbedekking mag op sommige stukken wel eens vervangen worden aangezien er vlekken in zitten die je er met een stukje zeep niet uit krijgt. Computers zijn regelmatig bezet als je bedenkt dat 2 computers voor 160 studenten niet echt veel is. Dan heb je hier een tv ruimte met 2 tv's die niet werken, een andere tv ruimte met een tv met maar 10 kanalen waaronder Maori TV.... Tevens is mijn verdieping geheel aziatisch. Dat is niet echt leuk aangezien al die aziaten bij elkaar hangen, 8 van de 10 is aziatisch. De andere twee zijn een rus en ik. De mensen uit de appartementen (2 op elke verdieping) zie je nauwelijks. Wellesley heeft overigens ook een eigen tv in elk appartement, ik meende dat als je hier in een appartement zit dat je het zelf moet betalen terwijl het bij Wellesley er gewoon bij in zit.

Het mealplan valt ook tegen. Een continental breakfast als ontbijt vult natuurlijk niet echt een maag. Cornflakes en toast met jam of pindakaas is niet echt bijzonder. Dit gaat ook niet veranderen volgens een van de leidinggevenden hier aangezien dat het typisch Nieuw-Zeelandse ontbijt is en wat de Kiwi's eten 's ochtends vroeg doordeweeks. We hebben afgelopen week namelijk een enquete ingevuld over wat we van het mealplan vonden. Ik heb de hele achterkant beschreven met commentaar en verbeterpunten.

Bij de lunch mogen we voor 6 dollar wat uitzoeken, ik heb altijd hetzelfde. Een broodje met wat stukjes kip of met tuna en een soort van taartje, het zijn wat stukjes vlees met kaas tussen wat bladerdeeg. Dan zit je al op je 6 dollar. Je kan ook warm eten maar dat is vaak hetzelfde als het diner van de vorige dag.

Het diner is ontzettend karig qua vlees. Twee plakjes van 2-3 milimeter vlees is veel te weinig. We noemen het hier de 2-slice-rule of de 1-spoon-rule. Dat staat dan op een papiertje dat je bv maar 2 plakjes mag, of 1 portion (=2-3 plakjes). Dat is dus gewoon veel te weinig. Gisteren hadden we een soort van aardappelpuree met een soort van vleesachtig spul eronder, ik had geen idee wat het was maar het was wel weg te krijgen. Je mocht er volgens het briefje maar 1 stuk van, oftewel 7x7 cm. Ik heb natuurlijk twee stukken gepakt want de groenten die ernaast lagen als wortels en broccoli zijn zo hard als beton. Tevens is er ook geen toetje, ja een stuk fruit maar ja, geen yoghurt ofzo. Alleen bij het ontbijt, maar das van die naturel yoghurt, niet weg te krijgen...

Veel mensen hebben daar over geklaagd, over het diner, de porties, dat het te weinig is en dat er geen toetje is. Ook de lunch vindt men dat de tijden wat uitgebreid moeten worden en het bedrag iets meer zodat je wat meer variatie kan kiezen.

Ik betaal nu 235 dollar incl eten. Dat is 155 excl eten. In Wellesley betaal ik 168 excl eten. Ik heb wat rondgevraagd en veel mensen zeggen dat je rond de 50 dollar per week kwijt bent aan eten. Als ik er wel overheen ga dan moet dat maar. Ik heb nu ook af en toe de situatie dat ik 's avonds nog wat ga eten omdat ik bij het diner niet genoeg heb gehad (je mocht niet meer..)

En vanochtend tijdens de lunch lag er een briefje dat je van alles maximaal twee mocht hebben. Dus 2 eieren, 2 plakjes bacon...

1 Comments:

OpenID bivehera said...

What a great resource!

online pharmacy

April 1, 2011 at 11:18 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
Free counter and web stats