<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13118948\x26blogName\x3dabout+exotic+cars\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://jeroenolthof.blogspot.com/\x26vt\x3d-2947955740511826778', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Welcome to "About exotic cars". A news- and photoblog about exotic cars, common cars and car experiences.

Saturday, November 18, 2006

Airbus A380 voert succesvol crosswind tests uit

KEFLAVIK - De Airbus A380 heeft succesvol een testprogramma afgerond waarin crosswind starts en landingen werden uitgevoerd. De superjumbo demonstreerde op de luchthaven van het IJslandse Keflavik haar capaciteiten om veilig te starten en te landen met een zijwind van 74 kilometer per uur, met vlagen tot 104 kilometer per uur.

Voor het certificeringproces is het nodig dat de A380 ook onder stormachtige omstandigheden veilig kan vliegen.

Bron

Aalsmeerbaan weer in gebruik voor startend verkeer

SCHIPHOL - De Aalsmeerbaan op Schiphol wordt vanaf zaterdag (18 november) weer geleidelijk opengesteld voor startend vliegverkeer. De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft hiervoor toestemming gegeven. Volgens Schiphol wordt de baan in eerste instantie alleen voor startend vliegverkeer worden gebruikt en regelmatig worden geveegd en geïnspecteerd. Op basis van de resultaten zal de Inspectie een besluit nemen over de volledige openstelling van de baan.

Van 21 augustus tot 7 september is groot onderhoud gepleegd aan de Aalsmeerbaan, waarbij onder andere de toplaag voor een derde deel (1100 meter) werd vervangen. De baan werd daarna twee keer een paar dagen buiten gebruik genomen, nadat schade aan een vliegtuig was ontstaan en er na het vegen relatief veel gruis van de baan kwam. Beide keren werd de toplaag onderzocht en technisch in orde bevonden.

Nadat op 13 oktober opnieuw een vliegtuig schade opliep na de landing op de Aalsmeerbaan, besloten Schiphol en IVW de baan buiten gebruik te stellen. Omdat het aanbrengen van een nieuwe toplaag (anti-skidlaag) alleen mogelijk is bij droog weer werd de toplaag verwijderd en de onderlaag geschikt gemaakt voor het vliegverkeer. De baan voldoet nu wat wat betreft stroefheid en waterbergend vermogen.

Bron

KLM introduceert tweede dagelijkse Moskou-vlucht

AMSTELVEEN - KLM introduceert in de nieuwe zomerdienstregeling een tweede dagelijkse retourvlucht tussen Amsterdam en Moskou. Vanaf zondag 25 maart 2007 voert KLM de nieuwe vlucht KL 905 van Amsterdam naar Moskou uit in de middag. Retourvlucht KL 906 wordt in de vroege avond uitgevoerd, met aankomst op Schiphol even voor acht uur.

Dit is een aanvulling op de bestaande retourdienst (KL 903/904), met de heenvlucht vanaf Schiphol in de ochtend en de retourvlucht vanaf Moskou Sheremetyevo in de middag. KLM voert de vluchten maar de Russische hoofdstad uit met Boeing 737’s.

KLM en Aeroflot voeren sinds 1 november hun vluchten tussen de SkyTeam-hubs Amsterdam Schiphol en Moskou Sheremetyevo in code-sharing uit. Dit betekent dat beide maatschappijen nu al twee dagelijkse retourvluchten onder eigen vluchtnummer kunnen aanbieden.

Bron

Air France-KLM: begin 2007 transavia.com-filiaal in Frankrijk

PARIJS - Air France-KLM werkt aan de oprichting van een Franse tak van transavia.com. Dat heeft de Frans-Nederlandse luchtvaartonderneming vrijdag (17 november) officieel bekendgemaakt. Volgens Air France-KLM is het low-fare businessmodel van transavia.com zo succesvol, dat het in de lente van 2007 op de luchthaven Parijs Orly een Frans filiaal van de Nederlandse maatschappij wil vestigen.

De maatschappij komt voor zestig procent in handen van Air France, terwijl transavia.com veertig procent in handen krijgt. De lancering van het Franse transavia.com-project zal woensdag (22 november) ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Raad van Bestuur van Air France.

Met een vloot van Boeing 737-800’s zullen low-fare lijndienstvluchten worden uitgevoerd naar zonbestemmingen in landen als Marokko, Tunesië en Spanje. De maatschappij krijgt een Franse vliegvergunning en het personeel zal onder het Franse arbeidsrecht vallen, aldus Air France-KLM. Woordvoerster Petra van der Peijl van transavia.com laat aan Luchtvaartnieuws.nl weten dat de Franse dochteronderneming met eigen vloot en bemanning gaat vliegen.

Volgens de maatschappij zou het Franse transavia.com tegemoet komen aan een groeiende vraag naar vluchten richting vakantiebestemmingen die niet door Air France zelf worden aangeboden. Ook zullen door de nieuwe Franse dochteronderneming chartervluchten worden uitgevoerd vanaf Parijs Orly. Volgens transavia.com worden binnen nu en twee weken verdere details van de Franse operaties bekendgemaakt.

Geen verrassing
Het nieuws komt niet helemaal als een verrassing. Eerder dit jaar al zei president-directeur Onno van den Brink van transavia.com in een interview met Luchtvaartnieuws.nl dat de oprichting van 'een soort van Franse transavia.com' tot de mogelijkheden behoort. "Het format zou dan hetzelfde kunnen zijn als dat van transavia.com, en misschien dat bepaalde bedrijfsonderdelen geïntegreerd zouden kunnen zijn", zo zei Van den Brink toen.

Transavia.com, dat haar veertigjarig jubileum viert, is in Nederland een volle dochteronderneming van KLM. De maatschappij heeft een vloot van 31 Boeing 737-700’s en -800’s. In het boekjaar 2005-2006 behaalde het bedrijf een operationele nettowinst van 32 miljoen euro op een omzet van 468 miljoen euro.

Bron

Saturday, November 11, 2006

Amsterdam en Den Haag

Gisteren met iemand naar Den Haag en Amsterdam geweest. In Den Haag stond niet veel, alleen een Rolls Royce Silver Shadow voor een hotel. Later in een parkeergarage nog een Ferrari 612 Scaglietti gezien maar die hebben we niet geplaat.




Daarna nog even naar Amsterdam geweest om bij het Amstel hotel, het Hilton en in de PC te kijken. Er stond niet echt veel maar wel twee keer een Aston Martin Vanquish!

Saturday, November 04, 2006

Delta Air Lines serveert cocktails op vluchten

ATLANTA - Delta Air Lines serveert haar gasten vanaf 2007 op binnenlandse en internationale vluchten voortaan naast de reguliere drankjes ook cocktails. Ook in de lounges op de grond zijn de mixdrankjes verkrijgbaar. Door het nieuwe product wil Delta zich profileren als een stijlvolle maatschappij. Ook wil de Amerikaanse maatschappij haar klanten op de grond meer comfort bieden.

De cocktails, die werden bedacht door nachtclubeigenaar Rande Gerber, zijn gratis verkrijgbaar in BusinessElite en First Class. Passagiers in de Economy Class betalen vijf dollar voor een cocktail.

Bron

Air New Zealand bestelt drie extra Bombardier Q300 turboprops

TORONTO - Air New Zealand heeft bij Bombardier een order geplaatst voor drie extra DHC-8-Q300 turboprops. De toestellen bieden plaats aan vijftig passagiers en worden ingezet op het regionale netwerk van dochteronderneming Air Nelson. Eerder plaatste Air New Zealand al een order voor zeventien Q300’s.

De nieuwe bestelling komt voort uit een optie die Air New Zealand nog had openstaan voor tien Q300 en dertien Q400 toestellen. Met de nieuwe order is een bedrag gemoeid van 48,6 miljoen dollar volgens catalogusprijzen.

Bron

ArkeFly voert eerste vlucht uit van Schiphol naar Bonaire

SCHIPHOL - Vakantievlieger ArkeFly voert vandaag (4 november) haar eerste vlucht uit naar het Antilliaanse eiland Bonaire. Een Boeing 767 met aan boord onder meer CEO Steven van der Heijden vetrok vanochtend van Schiphol naar Bonaire en Curaçao. De maatschappij voert de lijndienst vanaf nu één keer per week uit. De heenvlucht is rechtstreeks naar Bonaire, op de terugweg wordt een tussenstop gemaakt op Curaçao.

Tot nu toe vloog alleen KLM naar Bonaire. ArkeFly vloog reeds op Curaçao.

Bron

Wednesday, November 01, 2006

Vluchtverslag Amsterdam - Milaan Malpensa

Maatschappij?
KLM Royal Dutch Airlines.

Traject?
Amsterdam (AMS) - Milaan Malpensa (MXP)

Vertraging?
Geen, zelfs 10 minuten voor schematijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk personeel. Met de steward en stewardess nog een praatje gemaakt en nog een aantal leuke tips gekregen over wat we allemaal moesten gaan doen in Dubai! Erg leuk!

Lekker eten?
Ik kreeg een kopje koffie, glaasje jus d'orange en een pakje Bertolli broodjes met kaas. Erg lekker. Omdat ze ook een ham-variant hadden heb ik deze ook nog gevraagd. Deze kreeg ik zonder problemen.
Entertainment?
Afgezien van de Holland Herald, het uitzicht dat steeds minder werd en de leuke gesprekken met het personeel was er geen entertainment op de vrij korte vlucht.

Algehele indruk?
Wederom goed! Ik heb ook eens KLM naar Frankfurt gevlogen en vond ze toen met eten en drinken ook goed. Beenruimte is goed en personeel vriendelijk. Jammer dat er alleen een passagier was die vroeg wanneer de nootjes kwamen omdat er iets met de broodjes was.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is inmiddels bekend. Lekker groot, ruim en duidelijk qua bewegwijzering. Wij vertrokken helemaal achteraan de D pier, dat was dus even lopen. Milaan Malpensa is wel ok qua winkels. Veel fashionshops maar zodra je daar eenmaal weg bent, is er niet veel te doen. Niet veel kleur ook. Beetje grauw vond ik het.

Vluchtverslag Milaan Malpensa - Dubai

Maatschappij?
Alitalia

Traject?
Milaan Malpensa (MXP) - Dubai (DXB)

Vertraging?
Geen, 25 minuten eerder aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Personeel nauwelijks gezien. Er werd wel gelachen voordat het servicegedeelte kwam maar daarna kon er vaak geen glimlach vanaf. Na een half uur kwam het eten. Daarna werd het opgehaald en zag je het personeel pas weer vlak voor de landing.

Lekker eten?
Nee. Dit was de meest ranzige maaltijd die ik ooit in een vliegtuig heb gehad. Ik was er al enigszins voor gewaarschuwd maar wilde het toch eens proberen om te zien of het echt zo erg was. We kregen een zalmfiletje met ravioli in een bakje. Als bijgerechten was er fruit en groenten met een plak ham. Verder nog een broodje, crackers, kruidenboter en gewone boter. Het broodje was zo hard als beton, het plastic mesje kwam er nog niet doorheen. De ham smaakte had een vreselijke smaak en smaakte zeker niet naar ham. De groenten waren slap en smaakloos dus daar had ik het na 1 stukje al gezien. De ravioli was niet te eten. Veel te taai en te vet. Ook zat er geen vlees in maar een ander vies mengsel. Niemand in mijn omgeving at het op. Alleen de zalm was lekker.

Ik wilde graag jus d'orange erbij. Deze is bij Alitalia rood en smaakt naar grapefruit sap. Beetje jammer.
Overigens duurde het bijna een uur voordat mijn maaltijd werd opgehaald. Dit was bespottelijk lang. Ik heb het dan ook op de grond gezet. Vlak voor de landing kwam men nog langs met een drankje en was er tijdens de vlucht een open bar achterin het vliegtuig. Dat was wel ok.

Entertainment?
We kregen de film Click te zien via enorm brakke koptelefoontjes. De geluidskwaliteit was zeer slecht. Verder was het inflight magazine ook niet echt boeiend.

Algehele indruk?
Voor mij geen Alitalia weer. De persoon voor mij ging dusdanig ver naar achteren met de stoel dat ik telkens zijn stoel met hem naar voren moest duwen als ik van mijn stoel wilde. Beenruimte was erg krap. Ik kon mijn laptop ook niet op het tafeltje zetten, die moest helemaal plat en dan rechtop omdat je anders niets ziet. Ook mag je bij Alitalia geen film kijken op je laptop vanaf een cd of dvd. Wat een onzin, geen enkele maatschappij doet dit behalve Alitalia.

Iets over de luchthavens?
Milaan was redelijk ok maar niet echt boeiend. Niet veel eet-stalletjes en net als op elk vliegveld in Europa duur als je even snel wat te eten wil halen wegens het gebrek aan een supermarkt zoals op Schiphol. De twee uur wachten in Milaan gingen snel voorbij met behulp van een goed boek en muziek.

Vluchtverslag Dubai - Milaan Malpensa

Maatschappij?
Alitalia

Traject?
Dubai (DXB) - Milaan Malpensa (MXP)

Vertraging?
Geen vertraging, we zijn een 15-20 minuten voor schematijd geland.

Vriendelijk personeel?
Personeel heb ik nauwelijks gezien! Alleen bij het brengen en ophalen van de maaltijd. Meer niet.

Lekker eten?
Het eten bestond dit keer uit een ontbijt. Ik had daar wederom jus d'orange en koffie bij besteld en wonder boven wonder was de jus dit keer wel gewoon geel en smaakte hij ook nog eens naar jus! We kregen een soort Engels ontbijt bestaande uit een worstje, eggroll, gebakken tomaat en champignons. Verder zat er nog een broodje en croissantje bij alsmede fruit, yoghurt, jam en boter. Het ontbijt was goed te doen alhoewel het worstje een beetje raar viel zo vroeg. De McDonalds ervoor was lekkerder. De champignons heb ik ook laten liggen omdat ik daar geen fan van ben alsmede de gebakken tomaat.


Entertainment?
The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig. De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt? Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.

Algehele indruk?
Tsja, bagger weer. Dit keer geen open bar en het personeel is niet 1 keer langsgekomen voor drankjes. Als je dan naar achter ging kon je aan de reactie van het personeel wel zien dat het "lastig" was als je kwam vragen om een drankje. Ook duurde het weer meer dan een uur voordat mijn dienblad werd opgehaald. Mijns inziens veel te lang. De beenruimte was iets meer omdat we nu de rij achter de business class hadden. Alleen jammer dat je dan je benen in de hoogte moet gooien in plaats van onder de stoel voor je.

Iets over de luchthavens?
Dubai is ontzettend modern en groot opgezet. Het is er wel ontzettend druk en op sommige punten moet je je zelfs door de mensenmassa heenwurmen. Wel erg modern.

Vluchtverslag Milaan Malpensa - Amsterdam

Maatschappij?
Alitalia

Traject?
Milaan Malpensa (MXP) - Amsterdam (AMS)

Vertraging?
Geen. Precies op tijd aangekomen wegens lang taxiën in Amsterdam. Geland op de Zwanenburgbaan in omgestelde richting en geparkeerd achteraan de B pier.

Vriendelijk personeel?
Alleen gezien met het uitdelen van de snack en het drinken.

Lekker eten?
Er kon gekozen tussen een klein broodje kaas of een koekje. Ik koos voor het broodje kaas. Bij het openen van de verpakking en het openmaken van het brood om de kaas te bekijken brokkelde het bijna al uit elkaar van droogheid. De kaas was ook niet meer dan een plakje van 4x4 cm. Schiet niet op dus. Het koekje was volgens mij buren ook zo droog als ik weet niet wat. De koffie en jus waren wel ok.

Entertainment?
Op deze Europese vlucht in een Airbus A320 waren er warempel schermpjes die gebruikt werden. Zo werd er Mr Bean en Looney Tunes afgespeeld. Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Dat er nog maatschappijen zijn die dit uitzenden....

Algehele indruk?
Stoelen waren beter en de beenruimte was ruim. Op Europese vluchten afgezien van het droge broodje kan Alitalia het dus kennelijk wél. Ik zal de volgende keer echter niet meer voor Alitalia gaan en wat meer betalen om met KLM, Swiss, Emirates of Austrian te vliegen.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is chill om aan te komen. We stonden om 17.01 bij de baggageband maar om 17.20 kwam de baggage pas. Duurde erg lang dus. In Milaan moesten we in transit en bij het checken van de handbaggage mocht mijn statief er niet door. Dit was erg gevaarlijk volgens de wetsdienaar want ik zou er iemand mee kunnen slaan. Ik moest dus door de paspoortcontrole en het statief laten sealen a 7 euro en inchecken. Na het inchecken moest het ook nog ingeleverd worden bij "bulky baggage".

Vreemd dat het in Dubai gewoon mocht maar in Milaan niet.

 
Free counter and web stats